سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا از همه رنگ
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

 

 

ماییم  و یکی‌ خرقـــه‌ی‌ تــزویــر و دگــر هیـــــچ

در دام  ریــــا ، بستـه به زنجیــــر و دگــر هیـــچ


خودبینی‌  و ، خودخواهی‌ و ، خودکامگی‌ نفس 

جان را چو روان ، کرده زمین گیــر و دگر هیچ

در بــارگـــــه دوست ، نبــردیــم و ندیـدیـــــم

جز نـامــه‌ی‌ سربستـه به تقصیر و دگر هیــچ

بگزیده خـرابـــات و ، گسسته ز همـــه خلـق

دل‌ بستـه به پیش آمدِ تقــدیــــر و دگر هیـــچ

درویش که درویش صفت نیست ، گشـــایــد

بر خلـق خـــدا دیـــده‌ی‌ تحقیــــر و دگر هیچ

صـــوفی که صفـــاییش نباشد ، ننهــد سـر

جـــز بر در مــردِ زر و شمشیـــر و دگر هیـچ

عالِم که به اخــــلاص نیــــاراستــــه خود را

علمش به حجابی‌ شده تفسیــر و دگر هیچ

 

عــارف که ز عــرفــان کتبی‌ چنـــد فراخواند

بستـه است به الفــاظ و تعابیــر و دگر هیچ

 

[ دیوان امام خمینی (ره) ص 74 ]




موضوع مطلب :

سه شنبه 93 مهر 29 :: 12:9 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 15282
امکانات جانبی